Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2015

Μιλάμε για το χρόνο...


Διαβάσαμε το βιβλίο "Καληνύχτα" των Κλαιρ Μαζυρέλ και Μαρί Ανρί και μιλάμε για τη Μέρα και τη Νύχτα. Τι κάνουμε τη μέρα; Τι κάνουμε τη νύχτα; "τη μέρα παίζουμε", "κάνουμε βόλτα", "πάμε να κόψουμε ένα μήλο από τη μηλιά". "Το βράδυ κοιμόμαστε", "φοράμε μπυτζάμες", "πάμε στο σπίτι μας". Ζωγραφίζουμε αυτά που είπαμε:


Φτιάξαμε τη νύχτα με χιόνι σε μαύρο κανσόν με άσπρη κηρομπογιά. Το ίδιο όμορφο γίνεται και με κιμωλία:


Κάνουμε μια εργασιούλα κόβοντας διάφορες εικόνες της Μέρας ή της Νύχτας και κολλώντας τες στην κατάλληλη θέση:

Γιατί περνάνε οι μέρες, οι μήνες, οι εποχές πάντα με τη σειρά; Μιλάμε για τη Γη που γυρίζει γύρω από τον εαυτό της και γύρω από τον Ήλιο. Αναπαριστούμε με το σώμα μας την κίνηση αυτή για να καταλάβουμε ότι όσες περιοχές φωτίζει ο ήλιος, έχουνε Μέρα και όσες δεν φωτίζει έχουνε Νύχτα. Μιλάμε για τον ήλιο που βγαίνει το πρωί και για το φεγγάρι της νύχτας. Μαθαίνουμε διάφορες λέξεις συνώνυμες: νύχτα=βράδυ, αντίθετες: νύχτα-μέρα, φως-σκοτάδι, ήλιος-φεγγάρι. Παίζουμε λεκτικά παιχνίδια και παιχνίδια μνήμης. Λέμε τις μέρες με τη σειρά, προσπαθούμε να πούμε τους μήνες που έχουν περάσει ( όχι και τους 12...!!!μην το παρακάνουμε και κάνουμε την ύλη της Β' δημοτικού!) Γνωρίζουμε το έργο τέχνης του Van Gogh, "Έναστρη Νύχτα":
Μαθαίνουμε και ζωγραφίζουμε ένα αίνιγμα για το ρολόι, που μετρά το χρόνο:
Ψάχνοντας στο αρχείο μας για ένα τραγούδι που να μιλά για τη μέρα και τη νύχτα, δε βρήκαμε και πολλά που να μας ενθουσιάσουν οι μελωδίες τους. Έτσι αποφασίσαμε να αυτοσχεδιάσουμε για μία ακόμη φορά. Με αφορμή το λόγο που γίνεται τελευταία για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου τραγουδοποιού, Βασίλη Τσιτσάνη, μας ήρθε στο νου το: " ξημερώνει και βραδιάζει πάντα στον ίδιο το σκοπό...". Δανειστήκαμε λοιπόν τη μουσική και φτιάξαμε τους δικούς μας στίχους:
Μπορεί τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας να μην κατανοούν ακριβώς την έννοια του χρόνου...πάντως το τραγούδι μας τους άρεσε και διασκεδάσαμε όλοι πάρα πολύ!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου