Αφού ασχοληθήκαμε με τα φρούτα του Φθινοπώρου και μάθαμε πολλά γι' αυτά, παρατηρήσαμε ότι τα περισσότερα παιδιά τα εντάξανε στο καθημερινό τους διαιτολόγιο. Αποφασίσαμε λοιπόν να διευρύνουμε τις γνώσεις μας σε ό, τι άλλο αφορά τη σωστή διατροφή. Έτσι:
- Διαβάζουμε σχετικά με τη διατροφή βιβλία:
- Κάνουμε ομαδοποιήσεις με βάση την κατηγορία (π.χ. φρούτα-λαχανικά) ή με βάση το χρώμα (κόκκινο-κίτρινο-πράσινο-καφέ):
- Δίνουμε διάφορα φύλλα εργασίας για τη γλώσσα (αινίγματα, παροιμίες κ.τ.λ.) και τα μαθηματικά (ταξινομήσεις, αντιστοιχήσεις, μετρήσεις κ.τ.λ.). Υπάρχουν πολλά στο διαδίκτυο:
- Κάθε παιδί κόβει από περιοδικά τις ανάλογες τροφές και τις κολλάει στο κατάλληλο φύλλο, για να δημιουργήσει το δικό του ατομικό βιβλιαράκι με τίτλο "ΞΕΡΩ ΤΙ ΤΡΩΩ;":
- Διαβάζουμε και δραματοποιούμε το παραμύθι: "Η χρυσή συνταγή του παππούλη Ροδαλού", που υπάρχει στο βιβλίο "Υγεία και Διατροφή στην προσχολική ηλικία", το οποίο εκδόθηκε από το Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας (ΑΘΗΝΑ, 1997).
- Κάνουμε σκυταλοδρομίες με πατάτες:
- Καλούμε στο σχολείο μας την κυρία Ηλιάνα, διαιτολόγο-διατροφολόγο, για να μας εξηγήσει τι να τρώμε και γιατί. Μας εξήγησε και μας έμαθε πολλά μέσα από διάφορα παιχνίδια, τα οποία ενθουσίασαν τα παιδιά! Την ευχαριστούμε πολύ-πολύ!!!
- Το κάθε παιδί φτιάχνει το δικό του σουπλά. Σε ένα χαρτόνι κανσόν από μπλοκ, τα παιδιά κόβουν, χρωματίζουν και κολλούν ένα προσχέδιο με πιάτο, κουτάλι, πιρούνι και μαχαίρι. (την ιδέα τη δανειστήκαμε από το διαδίκτυο). Μέσα στο πιάτο χρωματίζουν και κολλούν διάφορες υγιεινές τροφές. Πλαστικοποιούμε την εργασία και έτοιμο το σουπλά μας για να μας θυμίζει τι είναι πιο σωστό να επιλέγουμε για να φάμε:
- Φτιάχνουμε με την τεχνική του κολάζ την κυρία Υγιεινούλα και τη κυρία Ανθυγιεινούλα:
- Και για το τέλος αποφασίζουμε να γλυκαθούμε υγιεινά φτιάχνοντας στο νηπιαγωγείο μας ζελέ με φρούτα και καταγράφουμε τα υλικά της συνταγής:
Καλή μας όρεξη!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου