Κυριακή 22 Απριλίου 2018

Μιλάμε για τα έντομα...

 Ήρθε ο Απρίλης και η φύση γέμισε με μυρωδιές λουλουδιών και λογιών-λογιών έντομα. Η αυλή του σχολείου μας δεν μπορούσε να λείπει από όλο αυτό το ανοιξιάτικο πανηγύρι! Στο διάστημα των πασχαλινών μας διακοπών φύτρωσαν παπαρούνες, χαμομήλια και άλλα αγριολούλουδα που εμείς τα φωτογραφίζουμε:


Παρατηρήσαμε στα χορταράκια διάφορα ζουζούνια: μελισσούλες, πεταλούδες, πασχαλίτσες, μυρμηγκάκια και άλλα για τα οποία τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον. 
  • Συζητάμε λοιπόν για τα έντομα και για τις εμπειρίες που έχουμε βιώσει (μύγα που μας γαργαλάει, πέταγμα πεταλούδας, τσιμπήματα κουνουπιών κ.τ.λ.). 
  • Τα παιδιά περιγράφουν τι είδαν στην αυλή και τι τους έκανε εντύπωση. Συλλέγουμε φωτογραφίες και πληροφορίες.
  • Γεμίζουμε την τάξη μας με εποπτικό υλικό, που δανειστήκαμε από το διαδίκτυο:
  • Εξηγούμε στα παιδιά την ετυμολογία της λέξης "έντομο", που σημαίνει ότι το σώμα τους είναι χωρισμένο σε τμήματα-τομές:
  •  Επισημαίνουμε τις διαφορές μεταξύ των εντόμων και τα χωρίζουμε σ’ αυτά που πετούν και σε εκείνα που πηδούν:
       
       
  • Σ' αυτά που είναι ωφέλιμα και σ' εκείνα που είναι βλαβερά κι ενοχλητικά και κάνουμε δικό μας πίνακα αναφοράς:

  •    Παίζουμε διάφορα παιχνίδια, όπως το γνωστό σε όλους «πετάει-πετάει…»


  • Βλέπουμε βιντεάκια για τη μεταμόρφωση της πασχαλίτσας και της πεταλούδας και κάνουμε δραματοποίηση. Γεννάμε τ' αυγουλάκια μας στα φύλλα, γινόμαστε κάμπιες, φτιάχνουμε το κουκούλι μας και τέλος το ανοίγουμε και βγαίνουμε:



  • Διαβάζουμε σχετικά βιβλία:



  •  Τα παιδιά συμπληρώνουν διάφορα φύλλα εργασίας για τη γλώσσα, τα μαθηματικά, τη μελέτη:




  • Μαθαίνουμε τραγούδια για τα έντομα, όπως το "μια ωραία πεταλούδα", "πού πας αφέντη μέρμυγκα", "ζουμ-ζουμ η μέλισσα πετά" και άλλα.
  • Τα παιδιά κόβουν, κολλούν και φτιάχνουν πολύχρωμες πεταλούδες από χαρτί:


  • Με κανσόν χαρτί, τα παιδιά κόβουν και κατασκευάζουν τον κύκλο της ζωής της πασχαλίτσας:




 Βέβαια, το θέμα δεν εξαντλείται εδώ. Υπάρχει πλήθος δραστηριοτήτων που μπορούν να υλοποιηθούν μέσα στην τάξη, ανάλογα με τη διάθεσή μας και το ενδιαφέρον των παιδιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου