Η αισθητική αγωγή στο
νέο αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δεν περιορίζεται στην επιδεξιότητα,
δηλαδή πώς θα μάθουν τα παιδιά να ζωγραφίζουν. Έχει πολυεδρική αξία αφού
παράλληλα με τον αισθητικό, καλλιεργούμε κι άλλους τομείς ανάπτυξης του παιδιού
όπως: ΓΛΩΣΣΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΤΕΧΝΗ, ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΦΑΝΤΑΣΙΑ.
Αρχίσαμε λοιπόν να μαθαίνουμε τα Χρώματα μέσα από πολλές, διαφορετικές δραστηριότητες. Τα διαχρονικά και υπέροχα, κατά τη γνώμη μας, τραγούδια της Κατερίνας Γιαννίκου, ο Έκτορας το αρκουδάκι και ο πολυτάλαντος ποιητής, παιδαγωγός, συγγραφέας και πολλά άλλα, Γιώργος Μαρίνος, θα μας βοηθήσουν φέτος να γνωρίσουμε τα Χρώματα:
Αρχίσαμε λοιπόν να μαθαίνουμε τα Χρώματα μέσα από πολλές, διαφορετικές δραστηριότητες. Τα διαχρονικά και υπέροχα, κατά τη γνώμη μας, τραγούδια της Κατερίνας Γιαννίκου, ο Έκτορας το αρκουδάκι και ο πολυτάλαντος ποιητής, παιδαγωγός, συγγραφέας και πολλά άλλα, Γιώργος Μαρίνος, θα μας βοηθήσουν φέτος να γνωρίσουμε τα Χρώματα:
- Δείχνουμε το χρώμα, το ονομάζουμε και το γράφουμε μαζί με τα νήπια.
- Βρίσκουμε αντικείμενα που έχουν το χρώμα που κάθε φορά μαθαίνουμε και τα ομαδοποιούμε (μαθηματική έννοια).
- Κάνουμε ανάλυση του ποιήματος και έτσι τα παιδιά μαθαίνουν άγνωστες λέξεις, εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό τους.
- Δίπλα σε κάθε ποίημα ζωγραφίζουμε με διάφορα υλικά (κηρομπογιές, μαρκαδόρους, νερομπογιές) ή κάνουμε κολάζ με το ανάλογο χρώμα και το κυριότερο...διασκεδάζουμε πολύ!!!
- Όταν ολοκληρώσουμε τα φύλλα εργασίας, τα παιδιά θα χρωματίσουν το εξώφυλλο του βιβλίου και θα φτιάξουμε ένα βιβλιαράκι για τα χρώματα μοναδικό για τον καθένα!!!
- Αναλύοντας τα ποιήματα, οι μαθητές μας καταλαβαίνουν εικόνες που δίνει ο ποιητής με τα λόγια και δραματοποιούν (θεατρική τέχνη) το μελοποιημένο ποίημα που κάθε φορά ακούμε.
- Μαθαίνουμε και διασκεδάζουμε με το τραγούδι του Μ.Φιλιππάκη, "Παίζουμε τα χρώματα":
- Διαβάζουμε το βιβλίο του Ντέιβιντ Μακ Κι " Έλμερ" και φτιάχνουμε ένα ομαδικό κολάζ με χρωματιστά χαρτιά για να ομορφύνουμε το σχολείο μας:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου