Άρχισαν οι πρώτες βροχούλες του Φθινοπώρου και τι καλύτερο από το να εκμεταλευτούμε την ευκαιρία και να μάθουμε από τη βροχή. Να μάθουμε πόσο χρήσιμη είναι για τη Γη μας και για όλους μας! Να μάθουμε και πόσο καταστροφική μπορεί να γίνει, όταν ξεσπούν δυνατές καταιγίδες! Να μάθουμε στα παιδιά πως δεν πρέπει να παρεμβαίνει ο άνθρωπος στη φύση, αλλά να τη σέβεται!
- Διαβάζουμε ένα απόσπασμα ενός ποιήματος του Ιωσήφ Κυπριανού με τίτλο "Ψιχαλίζει":
Πρόκειται για ένα υπέροχο ποίημα που η τελευταία στροφή του μας δίνει παράλληλα τη δυνατότητα να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας πάνω στο θέμα των άστεγων παιδιών, που όταν ψιχαλίζει είναι μόνα και απροστάτευτα έξω στο κρύο, όπως τα σπουργιτάκια. Λέμε τις απόψεις μας και συμφωνούμε με τον ποιητή που παρακαλάει το Θεό να είναι κοντά σ' αυτά τα παιδιά και στους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη.
- Κάνουμε πειράματα για την εξάτμιση και την υγροποίηση για να έρθουν τα παιδιά σε μία πρώτη επαφή με τον κύκλο του νερού. Ζεσταίνουμε νερό σε έναν βραστήρα. Όταν βράσει το νερό, βλέπουμε να σχηματίζεται ένα σύννεφο υδρατμών:
- Ρωτάμε τα παιδιά αν μπορούμε να φτιάξουμε τεχνητή βροχή. Τα παιδιά υποθέτουν και στη συνέχεια πειραματίζονται. Βάζουμε το βραστό νερό μέσα σε ένα δοχείο και παροτρύνουμε τα παιδιά να περάσουν από πάνω το χέρι τους για να νιώσουν τους υδρατμούς:
- Στη συνέχεια κλείνουμε το δοχείο με καπάκι και τα παιδιά παρατηρούν ότι στο καπάκι σχηματίζονται υδρατμοί που μετά πέφτουν σαν σταγόνες:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου