Προσεγγίζουμε λοιπόν την ποίησή του, παίζοντας και δημιουργώντας. Ακούμε μελοποιημένα κάποια ποιήματα, αποτυπώνουμε εικαστικά ό,τι μας αρέσει και μαθαίνουμε... ευχάριστα! Επιλέξαμε τα συγκεκριμένα, μελοποιημένα ποιήματα του Οδυσσέα Ελύτη γιατί η γλώσσα των ποιημάτων είναι απλοϊκή και επειδή υπάρχει μία ατμόσφαιρα καλοκαιριού. Επίσης υπάρχει πλούσια ομοιοκαταληξία που βοηθάει τα παιδιά να αποτυπώσουν κάποιους στίχους και να τους μάθουν. Η μελωδία τους είναι ευχάριστη, ζωηρή και χαρούμενη και αρέσει στα παιδιά.
Παραθέτουμε τους συνδέσμους των ποιημάτων που επεξεργαστήκαμε:
1. «Το τραγούδι του κοριτσιού»
2.
«Η ποδηλάτισσα»
3.
«Ο γλάρος»
1.
«Τα
τζιτζίκια»
2.
«Το
κοχύλι»
- Αρχίζουμε με το "Τραγούδι του κοριτσιού". Διαβάζουμε το ποίημα, φτιάχνουμε εικονόλεξο, γνωρίζουμε καινούριες λέξεις:
- Ακούμε μελοποιημένο το ποίημα και τα παιδιά δημιουργούν τη δική τους χορογραφία.
- Αποτυπώνουν εικαστικά ό, τι τους άρεσε :
- Ακολουθεί "Ο γλάρος", ένα σύμβολο απόλυτης ελευθερίας, που δεν έχει να φοβηθεί τίποτα! Χαίρεται τη ζωή του χωρίς πολέμους και συγκρούσεις...κάτι που δεν συμβαίνει στο ανθρώπινο περιβάλλον:
- Φτιάχνουμε ένα κολάζ με εικόνες οι οποίες αναφέρονται στα ποιήματα του Ελύτη. Ο βασιλιάς ήλιος, οι γλάροι, η θάλασσα, τα κοχύλια...
Στη σύντομη πορεία της γνωριμίας μας με τον σπουδαίο αυτόν Έλληνα ποιητή, τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και οι απόψεις τους σε μια απλή ανάλυση των ποιημάτων του... μας εξέπληξαν!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου