Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

Μιλάμε για τα σχήματα...

 μαθηματικά τα χρησιμοποιούμε για να ερμηνεύουμε τον κόσμο που μας περιβάλλει. Η προσέγγισή τους στο Νηπιαγωγείο γίνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε τα νήπια ν’ αρχίσουν να σκέφτονται με τρόπους που χαρακτηρίζουν τη μαθηματική επιστήμη. Τα παιδιά έχουν ερεθίσματα στο περιβάλλον τους απ’ την ώρα που γεννιούνται. Εμείς διαμορφώσαμε το πλαίσιο ώστε οι μαθητές μας να εμπλέκονται σε δραστηριότητες μαθηματικές αβίαστα και ευχάριστα και να αναδείξουν όσα έχουν μάθει εκτός σχολικού πλαισίου, για να μπορέσουν να συνδέσουν τη γνώση που προσφέρεται στο Νηπιαγωγείο με όσα ήδη γνωρίζουν.
Μετά τα χρώματα, σειρά έχουν τα σχήματα. Τα παιδιά γνωρίζονται με τα σχήματα και την ονομασία τους: 


...τα σχηματίζουν, τα βάφουν, ψάχνουν να βρουν με τι μοιάζουν, τα αναπαριστούν με το σώμα τους, τα σχεδιάζουν και τα κόβουν, φτιάχνουν κούκλες κουκλοθεάτρου και...ό,τι άλλο μας προκύψει:




 Δίνουμε και κάποιο φύλλο εργασίας:

Επεξεργαζόμαστε και προσεγγίζουμε εικαστικά έργα τέχνης με σχήματα. Τα έργα του Καντίνσκι μας βοήθησαν περισσότερο. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 20ού αιώνα και ένας από τους πρωτοπόρους της αποκαλούμενης αφηρημένης τέχνης. Έλαβε μέρος σε ορισμένα από τα σημαντικότερα ρεύματα της μοντέρνας τέχνης εισάγοντας τις δικές του καινοτομίες και μία νέα αντίληψη για τη ζωγραφική.
Παρακάτω φαίνεται το αποτέλεσμα μιας εικαστικής προσέγγισης ενός έργου τέχνης άλλου καλλιτέχνη, του Ίττεν, με τετράγωνα:



 Πιστεύουμε πως μέσα από διαφορετικές δραστηριότητες η μάθηση γίνεται παιχνίδι!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου